Osoby po 50. roku życia są obecnie najszybciej rosnącą grupą użytkowników mediów społecznych - poinformowali badacze z Pew Research Center. W ciągu ubiegłego roku w USA liczba użytkowników w tej grupie wiekowej zwiększyła się z 25 do 47 proc.
Rosnące zapotrzebowanie odnotowują jednak jednostki takie jak działające w stanie Michigan Troy Center, które zajmują się wprowadzaniem seniorów w tajniki komunikacji internetowej. Jak zaznacza koordynator nauczania Bob Treharne, wiele osób zakłada profile na portalu społecznościowym Facebook, odczuwając rosnącą presję ze strony rodziny i znajomych.
Przedstawiciele Troy Center dodają, że największe obawy seniorów budzą kwestie związane z polityką prywatności. Jedna z kursantek, 80-letnia Nancy March, przyznała, że podała fałszywą datę urodzenia i nie wymieniła nazwisk synów na swoim facebookowym profilu.
"Nie chcę, aby moje dzieci były niepokojone przez moich wścibskich znajomych" - wyjaśnia March.
Przyczyny, dla których seniorzy zapisują się na szkolenie bywają różne. Niektórzy czują się w jakiś sposób wykluczeni z życia rodziny, nie mając dostępu do publikowanych w Internecie zdjęć i informacji dotyczących bliskich, dla innych jest to forma aktywności umysłowej zastępująca grę w brydża czy rozwiązywanie krzyżówek.